פוסט טראומה / הלם קרב בצבא

אם אתם סובלים מסיוטים בשינה ומתעוררים בבהלה, מזיעים והלב דופק מהר, סובלים מהפרעות שינה, נמנעים מכל דבר שמזכיר או עשוי להזכיר לכם את אותו אירוע נורא או המראות קשים, סובלים מ”פלאשבקים  – זיכרונות חיים” של אותם אירועים כאילו אתם חווים את האירוע בעוצמה כל פעם מחדש, סובלים מרגישות יתר, עצבנות, חוסר סבלונות ואפילו אדישות למצבכם ולסביבה, הפרעות בריכוז ובזיכרון, מבודדים חברתית, חשים בדיכאון וחרדה, ייתכן שאתם סובלים מהפרעה פוסט טראומתית –  ” הלם קרב” .

מהי פוסט טראומה או “הלם קרב”?

הינה פגיעה נפשית המופיעה לאחר אירוע טראומתי משמעותי. בהקשר של הצבא, בדר”כ מדובר על מצבים של סכנה מוחשית לחיים, ” מפגש עם המוות” במקרים, למשל, של השתתפות באירוע מלחמתי, התקלויות עם מחבלים, אירועים “רבי נפגעים”, וכיוצ”ב.

מה הם הסימפטומים לפוסט טראומה?

הפרעות בשינה וסיוטים בלילות בגין חלימה על האירוע או אירועים מעוררי אימה אחרים, זכרונות “פלאשבקים” מהאירוע, המנעות מכל פרט המזכיר או עשוי להזכיר את האירוע הטראומתי, תחושת דיכאון, חרדה וחוסר עניין (אפטיות) לסביבה, עצבנות, חוסר סבלנות ולעיתים אף אלימות, הפרעות בריכוז ובזיכרון, תחושת ייאוש אשמה ובושה גדולה.

זה הזמן להתחיל ולטפל בתביעה שלכם נגד משהב”ט.

פוסט טראומה מלפני שנים. האם אפשר להגיש תביעה למשהב”ט?

גם אם חלפו שנים מהאירועים שאתם חוויתם אין להתייאש – עדיין קיים סיכוי שתוכרו כנכי צה”ל. אמנם נכון הוא שתקופת ההתיישנות להגשת תביעה למשהב”ט הן 3 שנים, אבל במקרים מיוחדים, כמו למשל בנפגעי פוסט טראומה, באם ממציאים מסמכים או עדויות מתאימות, ייתכן ואפשר להתגבר על טענת ההתיישנות. גם כיום, מוכרים נפגעי הלם קרב ממלחמות ישראל השונות כמו יום כיפור, ששת הימים ועוד.

איך תקבע הנכות שלי בגין הפוסט טראומה?

לאחר הגשת התביעה להכרה בנכות הנפשית שלכם, ובמידה והתביעה תתקבל, תקבלו זימון להופיע בפני הוועדה הרפואית של משהב”ט שבו ישב לפחות רופא פסיכיאטר אחד שיבדוק את אותכם ואת מצבכם התפקודי. הרופא יעיין במסמכים הרפואיים שהגשתם ויקבע את דרגת נכותכם בהתאם למצבכם התפקודי היומיומי.

האם אקבל תגמול?

גובה התגמולים שיוענקו לכם בגין הפוסט טראומה ממנה אתם סובלים, יקבעו בהתאם לדרגת הנכות שנקבעה לכם. באם הנכות שתקבע לכם תנוע בין 19% – 10% – תקבלו מענק חד פעמי ללא זכויות נוספות מאגף השיקום. אולם, אם תקבע לכם נכות בשיעור של 20% ומעלה, תהיו זכאים  לתגמול חודשי בסיסי, טיפול רפואי (לכם ואף לבני המשפחה) וכן זכויות נוספות ותגמולים נוספים בהתאם למצבכם התפקודי.

ואם אני לא יכול לעבוד?

במידה ונקבע כי אינכם מסוגלים לעבוד בעבודה מפרנסת בגלל הפוסט טראומה, אגף השיקום עשוי להעניק לכם תגמולים מיוחדים למחייתכם, בהתאם לאחוזי הנכות שנקבעו לכם. למשל,  אם נקבעו לכם 50% נכות ואין לכם הכנסות מכל מקור שהוא אתם עשויים להיות זכאים לתגמול גבוהה בשיעור של כ 10,000 ₪. (תגמול נצרך).

איזה זכויות מגיעות לי?

הזכויות המגיעות לכם הן, כאמור, תלויות בגובה הנכות שנקבעה לכם. הזכויות הנן רבות ומגוונות, החל ממימון צהרונים לילדכם ועד לתגמולי מחייה חודשיים שהינם במקום מקור פרנסה, טיפולים נפשיים מגוונים וקבוצות תמיכה לכם ולמשפחתכם ועוד.

ואם המצב הנפשי שלי בעקבות הפוסט טראומה הוחמר מה עלי לעשות?

כל חצי שנה ניתן להגיש בקשה להחמרת מצב לאגף השיקום באיזור מגוריכם שהנכם שייכים אליו, גם אם נקבעה לכם נכות לצמיתות.

חשוב שתדעו- אתם לא לבד!

אני מזמינה אותכם לבדוק עם משרדנו, המתמחה בתביעות נגד משהב”ט ושצבר הרבה מאד ניסיון בתביעות של פוסט טראומה, האם במקרה שלכם, כדאי להגיש תביעה נגד משהב”ט.

משרדנו יעניק לכם את כל תשומת הלב שאתם ראויים לה. נטפל בכם ברגישות ובנחישות כדי לעזור לכם!

אל תסבלו! אל תתמודדו עם מצבכם לבד! אל תתנו לסובבים והיקרים שלכם מכל לסבול – חפשו טיפול מתאים ויעיל.  אתם לא לבד!

אנחנו כאן בשבילכם!

מעוניינים להגיש תביעה?

אנו תמיד זמינים כדי לעזור לך. שלחו לנו את הפרטים שלכם וניצור עמכם קשר בהקדם.