מחלות נפש בצבא – OCD

הפרעה כפייתי טורדנית – OCD

ד’ התגייס לשירות צבאי עם פרופיל 97. לאחר הטירונות, הוא שובץ לשרת במטבח. במהלך הטירונות עבר התעללות מצד  רס”ר המטבח והטבחים הנוספים. במשך כשנתיים וחצי של שירות במטבח, ד’ ספג מכות, הערות משפילות ואיומים מצד הסובבים לו כאשר כל חטאו היה שהינו בחור רגיש וביישן. ד’ נדרש לבצע את העבודות של הטבחים האחרים בזמן שהם המשיכו לישון,  חייל ותיק קילל אותו וזרק עליו אבנים, חייל אחד בעט בו ונתן לו אגרופים ועוד ועוד.

מצבו הנפשי של ד’ החל להתדרד. מפקדיו שראו את מצבו, לא עשו דבר כדי לעזור לו. תלונות ההורים למפקדים, נפלו על אוזניים ערלות, וכך עבר ד’, יום יום, תחת מסכת התעללויות והשפלות קשות.

בשל מצבו הקשה, החלו לפקוד את ד’ מחשבות טורדניות ואובססיביות שלא היתה לו כל שליטה עליהן, הוא החל לבצע פעולות חוזרות ונשנות כדי להרגיע את נפשו, למשל, היה פותח וסוגר את רוכסן המכנס, וסופר את הפעמים שעשה זאת, רוחץ ידיים מספר רב של פעמים וסופר את מספר הפעמים שרחץ את ידיו. מצבו הנפשי הלך והחמיר, מפקדיו העבירו אותו תפקיד ומעבר לכך, לא עשו דבר!!

ד’ החל לשוטט בלילות ופעולותיו האובססיביות הלכו והחמירו. גם לאחר שאחד מהמפקדים הבין, שיש מקום להפנות את ד’ לטיפול, לדאבונו, ד’, קיבל טיפול שאינו תואם והולם את מצבו. וכך חלפה לה עוד כחצי שנה, עד שהשתחרר מהשירות.

עם תום שירותו , פנו ד’ והוריו לטיפול רפואי הולם והוא החל לקבל טיפול המתאים לאדם הסובל מהפרעת ה OCD.

ד’ ומשפחתו פנו למשרדנו, ואנו הגשנו לד’ תביעה להכרה כנכה צה”ל. בעזרת ייעוץ משפטי וטיפול מקצועי ביותר, הוכחנו כי הפרעת ה OCD ממנה סובל ד’ הופיעה בעקבות ההתעללות הממושכת שעבר במהלך שירותו הצבאי והטיפול הלקוי שקיבל.

ד’ מוכר כיום כנכה צה”ל, מקבל תגמולים זכויות והטבות גדולות שמסייעות לו בחיי היום יום.

ניהול תביעות נגד קצין התגמולים בגין מחלות נפש הינן מסובכות ודורשות ידע מקצועי וניסיון רב.

למשרדנו ניסיון והצלחות רבות .

פנו אלינו עוד היום. 

דילוג לתוכן