פוסט טראומה ושעות ליווי

שעות ליווי ניתנות לנכי צה”ל, שהפגיעה הפיזית או הנפשית שממנה הם סובלים, מגבילה את תפקודם היום יומי.
נשמע הגיוני ופשוט, לא?
מסתבר שלא.
כי, גם כאן, כמו ברוב המקרים, משרד הביטחון מערים קשיים, דוחה בקשות וגורר רגליים.

את ש’ אני מכירה שנים. סייעתי לו בהצלחה רבה בהעלאת אחוזי הנכות וקבלת תגמול פרישה מוקדמת שהיווה תקדים בנושא.
לאחרונה, ש’ פנה אלי לאחר שבקשתו לקבל שעות ליווי נדחתה, בטענה כי, ש’ עצמאי ואינו זכאי לשעות ליווי.
פניתי למשרד הביטחון לקבל את כל החומר הרפואי והמסמכים האחרים, שעמדו בפני הועדה, אולם, רק לאחר שפניתי 4 פעמים (!!) והגשתי תלונה, קיבלתי את החומר.
מעיון בחומר הרפואי ובהחלטת הועדה נדהמתי לראות כי, בנימוקי הועדה שלא לאשר לש’ שעות ליווי, אין שום נימוק או הסבר להחלטתה ואין כל התייחסות לחומר הרפואי ולמסמכים שהוגשו בפניה.
הגשתי ערעור ובו טענתי, בין היתר, כי אין שום נימוק או הסבר, מדוע הועדה לא התייחסה להמלצת הרופאה המחוזית של משהב”ט, שקבעה כי, יש לאשר לש’ שעות ליווי. הרופאה המחוזית, במכתבה לועדה, ציינה החמרה במצב קוגנטיבי של ש’ וכן שהוא זקוק לעזרה יום יומית ועל כן, יש לאשר לו שעות ליווי.
עוד טענתי כי, אין הסבר, מדוע לא קיבלה הועדה את הדו”ח הפסיכוסוציאלי, שהוגש לועדה ובו מצוין, בצורה חד משמעית, שש’ נזקק לשעות ליווי על רקע ירידה משמעותית בתפקודי היום יום שלו.
בערעור שהגשתי גם ציינתי כי, לא ניתן נימוק, מדוע הועדה מתעלמת מהפער בין שתי בדיקות ADL (בדיקות פיזיות וקוגנטיביות לבירור מצב סיעודי של נכה) שהראשונה נערכה ב – 2018 והאחרונה ב – 2019 המצביעות בבירור על החמרה במצבו התפקודי של ש’.
עוד טענתי שלמרות שאין כל פגיעה פיזית מוטורית, המצדיקה שעות ליווי, הפגיעה הנפשית והקוגנטיבית אצל ש’ היא משמעותית וגורמת להפרעה תפקודית אמיתית, המצריכה ומצדיקה שעות ליווי, שכן מדובר בסיוע בפעולות בסיסיות יום יומיות כגון: מקלחת, אכילה, הלבשה וכו’ …
לבסוף ובזכות ליווי ותמיכה של משרדנו, הערעור התקבל וש’ זכה ל – 21 שעות ליווי שבועיות.
לכן, אני ממליצה להיות מיוצג ע”י עו”ד המתמחה בתביעות משרד הביטחון, כדי לזכות בכל המגיע לכם!

דילוג לתוכן